لوله برق خم چیست
دسته بندی :

پی وی سی یا به عبارتی پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است ، یکی از ارزشمند ترین محصولات صنعت پتروشیمی می باشد . بیشترین استفاده آن در ساختمان سازی می باشد چون پی وی سی ارزان بوده و به سادگی سرهم بندی می شود ، جنس آن از پلاستیک سخت به اضافه نرم کننده ها و روان کننده ها می باشد . در نمونه های مختلف با تنوع رنگی طوسی ، سفید و زرد تولید می شوند این لوله ها باعث شده است که ناهمواری ها به صفر برسد و انتقال سیالات به خوبی صورت بگیرد به همین دلیل میزان گرفتگی ها کم است .اتصال لوله های پی وی سی بر اساس نوع لوله و اتصالات آن در روش های گوناگون صورت می گیرد اما روش متداول متصل کردن آن چسب است که معمولا بیشتر به کار برده می شود . پس از اتصال با چسب به هیچ عنوان نباید تا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آنها را تکان داد تا اتصال محکم شود .

نوین لوله تولید کننده انواع لوله برق خم سرد  در تهران با ارسال به سراسر کشور

لوله برق خم

وسیله ای است برای پوشش دهنده های برق که از داخل آن عبور می دهند برای جلوگیری از صدمه دیدن های برق  یا سیم و محافظت از جان افراد در برابر تماس ناخواسته با سیم برق و هادی ها ، که در سازه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، صنعتی ، ورزشی و کلیه سازه هایی که سیم برق و هادی های الکتریکی استفاده می کنند کاربرد دارند . لوله های برق از طریق اتصالات به هم مرتبط می شوند ، در دیواره ها و کف ساختمان ها قرار می گیرند و برای رد کردن کابل و سیم برق از فنر استفاده می کنند .

معایب مزایا لوله پی وی سی برق

مهمترین مزایای لوله های برق خم

یکی از مزایای مهم و بارز آنها غیر قابل اشتعال بودنشان است و اینکه این ماده یک پلیمر نسوز است ، زمانی که در برابر شعله و حرارت قرار بگیرد گازی به نام ( HCL ) از خود ساطع می کند که این گاز از هوای موجود در اطراف سنگین تر است به همین دلیل از ترکیب هوا با شعله جلوگیری می کند و شرایط اشتعال زایی را خنثی می کند .مزیت مهم دیگر آنها عدم پوسیدگی و آسیب پذیری آنها پس از ۶۰ سال می باشد. لوله پی وی سی به راحتی و در کمترین زمان و همچنین کمترین هزینه آن هم به وسیله چسب پی وی سی به اتصالات پی وی سی متصل و جوش می خورد .عدم جذب رطوبت نسبت به بقیه مواد یکی دیگر از مزایای آن می باشد .کاربرد بسیار بالایی به دلیل عدم انتقال الکتریکی در صنعت الکترونیک دارد .در برابر مواد شیمیایی ، باکتری ها ، نمک ها ، اسیدها ، بازها دارای مقاومت بالایی می باشند و هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند و دچار خوردگی نمی شوند .یکی دیگر از مزایای آنها وزن کمشان و سبک بودنشان است که به راحتی در بین کانال ها و سقف ها نصب می شوند ، نسبت به لوله های دیگر دارای قطر خارجی کمتری می باشند .لوله های خم برای نصب بروی دیواره ها دیگر احتیاجی به رنگ آمیزی ندارند .یکی دیگر از علتهای مهمی که لوله های پی وی سی به سرعت جای لوله های فلزی و چدنی را گرفتند فرق چشمگیر آنها در قیمتشان می باشد .

معایب لوله های برق

  • در برابر سرما بسیار حساس و شکننده هستند.در برابر حرارت زیاد فرم و حالت خود را از دست می دهند.به دلیل کم بودن مقاومت دیواره لوله برای باز کردن آن باید از فنر استفاده شود.در برابر ضربه ها و فشار خارجی زیاد شکننده می باشند .
  • لوله برق خم قیمت

کاربرد لوله های پی وی سی برق

لوله های پی وی سی مخصوصا لوله PVC ستاره سحر سمنان در صنعت و شهر و همچنین آبرسانی در کشاورزی کاربرد دارند ، از دیگر کاربردهای آنها میتوان به کاربردشان در فاضلاب های شهری { تحت فشار و بدون فشار } و خانگی و همچنین منتقل کردن سیالات شیمیایی و صنعتی اشاره نمود ، همچنین پوششی برای کابلهای برق و خطوط مخابرات می باشند .

مواد تشکیل دهنده لوله های پی وی سی

ویژگی های لوله های پی وی سی به نوع مواد خام اولیه آنها بستگی دارد . رزینی به نام پی وی سی که ماده اصلی تشکیل دهنده لوله های پی وی سی است ، نوعی از پلیمر است که از گاز یا نفت در ترکیبات آب شور و هوا ساخته می شود . رزین پی وی سی پس از گذراندن  مراحلی از ساخت و عبور از هر یک از مراحل تولید ، با تثبیت کننده های حرارتی مختلف ، ماده های روغنی و سایر مواد شیمیایی مخلوط شده و به وسیله دستگاه های معروف (براکسترودر) به لوله های پی وی سی تبدیل می شوند .

روش های تولید لوله های پی وی سی

روش الکتروژنی :

جهت تولید پروفیل ، کابل ، لوله برق ، گرانول سازی و ساخت پنجره می باشد .

روش پوشش دهی دورانی :

جهت تولید دستکش های صنعتی و خانگی ، توپ های بازی و… می باشد .

روش تزریقی یا فشاری :

جهت تولید قطعه های (  PVC ) سخت و صنعتی می باشد .

انواع لوله های برق

کاندوئیت فلزی :

باید گفت که کاندوئیت محبوبیت زیادی در نزد صنعت گران دارد به علت فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کنی و مقاومت بالایی که دارند ، ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی ، حیوانات موذی ، گردو غبار و همچنین شکل مناسب آنها برای محافظت و نگهداری از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی ، پروژه های ساختمانی و صنعتی ، واحدهای صنعتی ، بکارگیری لوله های فولادی برق مورد استفاده قرار می گیرند و اجرای آنها به صورت داخلی و یا روی سطحی انجام می پذیرد .

کاندوئیت پی وی سی

از محاسن آنها می توان به عایق بودن آنها و جنس PVC سخت ، مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی ، استحکام مکانیکی مقاومت در برابر زنگ زدگی ، سبک و ارزان بودن آنها اشاره کرد .معایب آنها هم عدم مقاومت در برابر حرارت و ضربه پذیری می باشد ، این لوله ها بیشتر در زیر سقف های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند .

پخش لوله برق خم ارزان

لوله برق پلی آمید

میتوان گفت که لوله پلی آمید برق از جنس پلاستیک نرم می باشد و در حال حاضر ۶۵% در ساختمان ها و سازه های سبک کاربرد دارند ، بسیار سبک هستند ، قابل انعطاف و از نظر قیمتی از تمامی لوله های برق موجود در بازار پایین تر می باشد . از معایب آنها شعله ور شدنشان می باشد .

لوله های پلی اتیلن

از لوله های خرطومی محکمتر و از لوله های (    ( PVC نرمتر هستند که از این لوله ها در زیر سقف هایی استفاده می شود که هنگام بتن ریزی لوله آسیب نمی بیند .

لوله گالوانیزه گرم و سرد

لوله های فولادی گالوانیزه دارای دو نوع سرد و گرم می باشند که از نوع گرم آن برای فضاهای خارجی و باز که بیشتر در معرض زنگ زدگی قرار دارند استفاده می شود و از نوع سرد آن برای فضا های داخلی استفاده می شود .

لوله های خرطومی پلاستیکی

این لوله ها کاملا عایق هستند و از جنس پی وی سی می باشند، در بسته های ۱۰ متری و ۲۵ متری در قطر های مختلف در بازار موجود می باشند ، از این لوله ها برای مناطق خشک و به صورت تو کار استفاده می کنند. از محاسن انها انعطاف پذیری آنها می باشد و معایب آنها هم پایین بودن استقامت این لوله ها می باشد .

لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی

این نوع لوله ها فلزی هستند ، قابل انعطاف و به صورت روکار استفاده می شوند، از مزایای آنها استحکام بالای آنها می باشد .

نظرات

4 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *