لوله پلیکا تولید
دسته بندی :

امروزه لوله های پلیمری، توانستند جایگزین خیلی بهتری به جای لوله های فلزی و چدنی شوند به علت دارا بودن مزایای بهتری که نسبت به دیگر انواع لوله دارند. لوله های PVC یکی از بهترین و کاربردی ترین تولیدات انواع لوله می باشد که جایگزین لوله های سنتی شده و استفاده از آن در بین مردم رو به افزایش است. این لوله ها در بازار کاربردهای مختلفی دارند و به نام های گوناگونی نیز شناخته می شوند که لوله پلیکا یکی از انواع آنها است.

لوله پلیکا چیست

مشاهده محصولات نوین لوله : قیمت لوله پلیکا برق 

آیا با لوله پلیکا و کاربردهای آن آشنایی دارید؟

همانطور که در بالا ذکر شد، لوله پلیکا (پولیکا) یکی از انواع لوله های پی وی سی است و تقریباً اکثر مردم لوله های UPVC خاکستری رنگ را با نام لوله پلیکا می شناسند. در واقع پلیکا یا UPVC مخفف PVC بدون نرم کننده است، به این معنی که هیچ نرم کننده ای به ترکیب PVC اضافه نشده است. و به همین دلیل UPVC رایج ترین نوع PVC برای لوله ها و اتصالات از جمله حمل و نقل آب آشامیدنی، خاک و پسماند، فاضلاب و زهکشی زیرزمینی و کاربردهای صنعتی است. از دیگر کاربردها و مزایای لوله پولیکا میتوان به مواردی چون انتخاب مناسب و مطمئن آنها برای انتقال آب آشامیدنی، وزن سبک داشتن، دوام بالا، مقاومت شیمیایی بالا، قابلیت بازیافت و کاربرد آسان و قیمت مقرون به صرفه اشاره نمود. در نتیجه باید گفت که لوله پلیکا؛ مجموعه ای از مزایای اصلی را برای استفاده در صنعت آب نظیر مقاومت در برابر خوردگی و قدرت بالا و طول عمر طولانی را ارائه می دهد. پلیکاها با روشهایی چون تولید اکستروژن، روش تولید تزریق یا فشاری و یا روش پوشش دهی دورانی تولید و روانه بازار می شوند.

انواع لوله پلیکا

لوله های پلیکا از نظر کاربرد و محل به کار گیری به سه دسته تقسیم می شوند:

۱- لوله پلیکای فشار قوی؛ برای محافظت از کابل‌ های برق، انتقال اسیدها و بازها و در کارخانه‌ های بزرگ در جهت سیستم فاضلابی استفاده می شوند.

۲- لوله پلیکای نیمه قوی؛ که برای حفاظتهای ساختمانی و بخش ‌های فاضلابی مجموعه ‌ها از آن بهره می گیرند.

۳- لوله پلیکای فشار ضعیف؛ برای قسمت تهویه و انتقال آب باران مجتمع ‌ها و مکان ‌های مسکونی به کار گرفته می شود.

مشاهده محصولات نوین لوله : لوله برق پلی آمید

از مصارف و کاربردهای لوله پلیکا

این نوع لوله ها به دلیل خاصیت بهداشتی بودن و سطح صیقلی داخل آنها، قیمت مقرون به صرفه و حمل و اجرای ساده آن از محبوبیت زیادی برخوردارند. از جمله کاربردهای لوله پلیکا سیستم آبرسانی و فاضلاب های خانگی، پوشش کابل های مخابراتی، در بخش صنعت و شهر سازی، انتقال فاضلاب شرکت های صنعتی و حمایت وعایق سیستم های برقی و مخابراتی می باشد.

لوله پلیکا برق

مهمترین مزایای استفاده از لوله های پولیکا

  • این لوله ‌ها غیررسانا هستند و لذا در برابر فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از اسیدها و انواع نمک‌ هایی که باعث خوردگی فلزات می‌ شوند، مقاومت بالایی دارند. که این ویژگی هم در لایه داخلی و هم لایه بیرونی این لوله ها وجود دارد و برای استفاده در محیط ‌های اسیدی بسیار مناسب است.
  • لوله های پلیکا نسبت به لوله های فولادی از وزن سبکی برخوردارند و برای حمل و نقل و نصب بسیار مناسب هستند.
  • با توجه به این که این نوع لوله ‌ها دارای دیواره ‌های صافی هستند بنابراین ضریب اصطکاک بسیار پایینی دارند.
  • لوله‌ های پلیکا از ویژگی عالی نفوذ پذیری پایینی برخوردار است و لذا بر روی کیفیت سیالات داخل آن هیچ تأثیر منفی نخواهد داشت.
  • این لوله ‌ها نسبت به لوله ‌های قدیمی رسانایی حرارتی کمتری دارند و حتی قابلیت ضد حریق بودن نیز دارند.
  • دارای مقاومت بالا در برابر سایش و خراش، دارای طول عمر طولانی و دارای استحکام زیاد هستند.
  • برای نصب نیاز به هیچ ابزار خاصی ندارند و بسیار سریع و راحت نصب می شوند. و دارای حداقل تأثیرات زیست تخریبی هستند و در نتیجه قابلیت بازیافت نیز دارند.
  • دارای ایمنی بالایی هستند و از نظر قیمتی کم هزینه و مقرون به صرفه می باشند.

کلام آخر اینکه

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن  در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مطالعه مقاله : همه چیز راجع به لوله فاضلاب از سایت نوین لوله

نظرات

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *