بهترین لوله های برق
دسته بندی :

از جمله تجهیزاتی که استفاده از آن در صنعت برق و ساختمان بسیار رایج است لوله کشی برق میباشد. از این لوله ها به منظور محافظت از کابل های برق در مسیر سیم کشی استفاده میکنند. که علاوه بر نگهداری و مراقبت از سیم ها، این لوله ها به سیم کشی نظم می بخشند و امنیت آن را نیز تامین می کنند. لوله برق یا کاندوییت دارای انواع مختلفی می باشد و از متریال های گوناگون برای مصارف مختلف تولید و به بازار ارائه می شود. از مزیت های مهم استفاده از این لوله برق ها ، دوام و ماندگاری سیم کشی ساختمان و آسانتر نمودن تعمیر، تعویض و یا تقویت کابل ها است.

معرفی بهترین و پرفروش ترین لوله های برق در بازار

کاندوئیت فلزی

از لوله های فولادی برق برای محافظت و نگهداری از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی، در واحدهای صنعتی، پروژه های ساختمانی و صنعتی استفاده می کنند. این نوع لوله ها هم به صورت توکار و هم روکار در ساختمان به کار برده میشوند. فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کن و مقاومت بالا و ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی، حیوانات موذی، گرد و غبار و همچنین شکل مناسب آن، باعث محبوبیت بسیار لوله فولادی برق در نزد کاربران شده است.

لوله ی برق پی وی سی

این لوله ها از جنس پی وی سی ( لوله پی وی سی ) و یا همان پلاستیک سخت ساخته میشوند. که از محاسن این لوله ها میتوان به مقاوم بودن درمقابل مواد شیمیایی، استحکام مکانیکی، مقاومت در برابر زنگ زدگی، سبک بودن و ارزان بودن این لوله ها و از معایب آنها به عدم مقاومت در برابر حرارت و ضربه پذیری اشاره نمود. این لوله ها بیشتر در زیر سقف های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند که میتوان آنها را در زوایای دلخواه خم نمود. این محصول به صورت خرطومی نیز ساخته می شود. قیمت لوله خرطومی PVC در بازار مناسب است و تنها عیب آنها احتمال تغییر حالت و ترک خوردگی در سرما و یا گرمای بسیار زیاد است. تنوع ابعاد این لوله ها بالاست و با قطرهای مختلف برای مکان های مختلف قابل استفاده می باشند.

لوله برق پلی اتیلن

از جمله پر مصرف ترین لوله پلیمری در برقکاری ساختمان میباشد. جنس آن از پلاستیک نرم بوده و به علت وزن بسیار سبک و نصب آسان همواره مورد توجه برقکاران است. این لوله ها در ابعاد مختلف و ظرفیت های گوناگون برای جا دادن کابل های برق به بازار عرضه می شوند. دوام و استحکام آن ها با توجه به انعطاف پذیری بالای آن بسیار زیاد است. همچنین این متریال به علت استفاده از مواد پلیمری در تولید آن یک عایق خوب برای کابل های برق محسوب می شود.

لوله برق پلی آمید

این لوله ها از جنس پلاستیک نرم بوده و در حال حاضر ۶۵% در ساختمان ها و سازه های سبک کاربرد دارند، لوله برق پلی آمید به دلیل اینکه  از پلیمر ساخته میشوند از مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش برخوردارند و بسیار سبک و قابل انعطاف هستند که از نظر قیمتی از تمامی لوله برق موجود در بازار مناسبتر هستند. و از معایب این لوله ها می توان شعله ور شدن آن را ذکر کرد.

لوله های خرطومی پلاستیکی

این لوله ها کاملاً عایق و از جنس pvc هستند و در بسته های ۱۵ متری و ۲۵ متری در قطرهای مختلف در بازار موجود میباشند. از لوله های خرطومی پلاستیکی در مناطق خشک و به صورت توکار استفاده می شود، و از محاسن آنها میتوان به انعطاف پذیری این لوله ها و ارزان بودنشان اشاره نمود و پایین بودن استقامت این لوله ها از معایب آن هاست.

لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی

این نوع لوله ها که فلزی هستند و قابل انعطاف و به صورت روکار استفاده می شوند، استحکام بالا از مزایای این لوله ها به شمار می آید.

نتیجه اینکه

برای داشتن بهترین انتخاب، ابتدا باید مشخص کنید که برق کشی را برای کدام قسمت ساختمان می خواهید انجام دهید و بنای مسکونی یا تجاری، چه ویژگی ها و شرایطی را دارا میباشد؟ سپس با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله درباره ی بهترین لوله های برق، می توانید بهترین نمونه ی مناسب برای پروژه ی لوله کشی برق ساختمانی خود را خریداری نمایید.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظرات

2 نظرات

  • سلام و درود میخواستم بدونم انواع لوله هایی که اینجا نام برده شده برای آبیاری کشاورزی و یا باغداری میشه استفاده کرد ازشون؟ یا برای مصارف کشاورزی و باغداری از لوله های خاصی باید استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *