فروش لوله خرطومی نسوز لاله زار
دسته بندی :

همه ی ما باید بدانیم و آگاه باشیم که استفاده از کابل ها و سیم ها برای ساختمان سازی و پروژه های عمرانی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. همچنین باید از آنها در برابر خوردگی، رطوبت و آسیب های جدی جلوگیری کرد. به همین منظور از ابزارآلات مخصوص اینکار باید استفاده کرد. که یکی از این ابزارآلات لوله های فلکسیبل و یا لوله ی فلکسی می باشد. حال شاید سوال پیش آید که لوله ی فلکسیبل چیست و چه کاری انجام می دهد. برای رسیدن به پاسخ این سوال ما اطلاعاتی را در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد تا از لوله ی فلکسیبل و کاربرد آن آگاه شوید. با ما همراه باشید.

لوله ی فلکسیبل چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده لوله ی فلکسیبل را تعریف کنیم، آن ها را به عنوان یک روکش محافظتی برای سیم ها و کابل هامی شناسند. اما به طور کلی لوله ی فلکسیبل، یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد است و لوله هایی بلند، سبک وزن و انعطاف پذیر هستند که برای محافظت از سیم ها و کابل ها در پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. نام دیگر این لوله ها، لوله خرطومی نسوزبرق فلزی می باشد.

لوله برق نسوز خرطومی مواد نو
لوله خرطومی مواد نو

نحوه ی استفاده از این لوله ها و نصب آنها بدین گونه است که برای بستن لوله ی فلکسی به دیوار از بست های مخصوص این کار استفاده می شود و بست ها با توجه به لوله ی فلکسی مورد استفاده سایزهای مختلفی دارند.

انواع لوله ی فلکسیبل

لوله های فلکسیبل به دو صورت زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

لوله های فلکسی روکش دار: این لوله ها معمولا از روکش پلاستیکی PVC برخوردارند و رایج ترین کاربرد آنها در نصب دوربین های مدار بسته می باشد. از مزیت های این لوله ها می توان به قیمت مناسب آنها و همچنین محافظت در برابر رطوبت و آب اشاره نمود. معمولا کارایی این لوله ها زمانی است که کابل ها در زیر زمین قرار است نصب شود.

لوله های فلکسی بدون روکش: این لوله ها همانطور که از نامشان پیداست از روکش PVC برخوردار نمی باشند. به همین دلیل مقاومت آنها نسبت به لوله های فلکسی روکش دار در برابر آسیب های بیرونی کاهش می یابد. از این لوله ها معمولا برای محیط های داخلی استفاده می شود.

قیمت لوله خرطومی برق

چرا استفاده از لوله ی فلکسیبل اهمیت دارد؟

امروزه الکتریسیته بخشی جدانشدنی از خانه ها و دفاتر می باشد. زیرا برق یک نیاز مشترک و اجتناب ناپذیر برای زندگی راحت شده است. که برای استفاده از برق و الکتریسیته در ساختمان ها نیازمند کابل کشی درون ساختمان برای انتقال برق به نقاط مختلف هستیم و برای اینکه بتوانیم از سلامت کابل ها و سیم های ساختمانی اطمینان کافی داشته باشیم باید از ابزارآلاتی مثل لوله های فلکسیبل باید استفاده شود تا از هرگونه آسیب نظیر گرمای شدید، رطوبت و حتی خوردگی که ممکن است کابل ها و سیم ها را تهدید کند جلوگیری به عمل آوریم. لوله پلی امید پلی اتیلن نیز به شکل دیگری این کار را انجام میدهند

اندازه های مختلف و رایج لوله ی فلکسیبل چیست؟

سایزهای استاندارد لوله های فلکسیبل که همان قطر مقطع آنها می باشد در اندازه های ۱۱،۱۳ ، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲ و ۴۸ میلیمتری می باشد. این نکته مهم است که متناسب با نوع پروژه و اندازه و وزن کابل ها سایز فلکسی را انتخاب کنیم.

لوله خرطومی مواد نو
تولید لوله خرطومی مواد نو

بیشترین فاکتورهای مهم استفاده از لوله ی فلکسیبل چیست؟

از جمله مزایا و فاکتورهای مهم برای استفاده از این لوله ها می توان به مواردی همچون:

طول عمر بالا و انعطاف بالای لوله های فلکسی.

وزن کم و دفع رطوبت.

مقاومت در برابر کشش و چرخش بالای لوله هنگام نصب و همچنین محافظت از سیم ها و کابل ها در برابر اشعه های مضر خورشید.

مقاوم در برابر محیط های اسیدی و قلیایی و قابلیت تحمل فشار بالا.

تخلیه ی خودکار الکتریسیته ی ساکن و آسان و ساده بودن نصب و راه اندازی لوله های فلکسی اشاره نمود.

مقاله لوله برقی پلی امید چیست را در نوین لوله بخوانید

لوله خرطومی نسوز
لوله برق خرطومی نسوز

نتیجه گیری:

دانستیم که یکی از بهترین و ساده ترین راهها برای محافظت از سیم ها و کابل ها استفاده از لوله های فلکسیبل است. به همین دلیل نحوه ی انتخاب و شناخت درست از انها و کاربردهای آنها می تواند شما را در نگهداری از سیم ها و کابل ها کمک کند.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نظرات

4 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *